خانه / شبهات قرانی / نتيجه بي‌احترامي به قرآن…

نتيجه بي‌احترامي به قرآن…

نتيجه بياحترامي به قرآن در پايگاه نظامي تركيه

 این مطلب را اینجانب از رسانه جمعی (اخبار) شنیده بودم فلذا در اینجا کپی کردم

در دسامبر ۱۹۹۹ ميلادي، در يك پايگاه نظامي در تركيه يك ژنرال ترك در مجلس لهو و لعب به قرآن اهانت مي‌كند و با گفتن جمله «كجاست خداي قرآن كه گفته: ما اين قرآن را حفظ مي‌كنيم، حال آن را حفظ كند!» قرآن را پاره كرده و زير پاي رقاصه‌ها مي‌اندازد. اندكي بعد كل پايگاه نظامي در اثر زلزله شديدي نابود مي‌گردد و همه آنان به استثناي يك سرهنگ مسلمان، به كام مرگ مي‌روند.
  از حوادث بزرگ و پر عبرت اواخر قرن بيستم ميلادي، زلزله مهيب تركيه بود كه در آبان ۱۳۷۸ شمسي رخ داد و موجب كشته شدن بيش از سي هزار نفر و خسارات مختلف بي‌شمار گرديد كه در حقيقت نشانه‌اي از قهر و عذاب الهي بود. توضيح اينكه:
نشريه اردني شيخان در تاريخ ۶ دسامبر ۱۹۹۹ ميلادي، برابر با ۱۶ آذر ۱۳۷۸ شمسي اين خبر را كه توسط يكي از نمايندگان اسلام‌گراي مجلس اردن به نام عبدالمنعم ابوزنط، در يك سخنراني در مسجد مُصعب بن عمير (واقع در استان مأدبا، يكي از استان‌هاي اردن) فاش شد، منتشر كرد.
پس از انتشار اين خبر مردم اردن در تماس با مسئولان اين نشريه خواستار گفت‌وگوي مشروح با عبدالمنعم ابوزنط شدند. مجلس گفت‌وگو برقرار شد و عبدالمنعم ابوزنط به نقل از يكي از افسران مسلمان تركيه كه در آن مجلس جشن و رقص بوده و به طور معجزه‌آسا جان سالم به در برده و به طور محرمانه ماجرا را بيان كرده گفت: مراسمي به مناسبت بازنشستگي گروهي از افسران عالي‌رتبه در يكي از پايگاه‌هاي دريايي تركيه، واقع در سواحل مديترانه برپا گرديد، تعدادي از نظاميان بلندپايه اسرائيلي و آمريكايي، به همراه يك گروه از خوانندگان و نوازندگان مشهور اسرائيلي هم در مجلس حضور يافته بودند. در اثناي اين مراسم، يكي از ژنرال‌هاي ارتش تركيه، از يكي از سرهنگ‌هاي حاضر درخواست قرآني كرد، آن سرهنگ يك جلد كلام الله مجيد را آورد و به دستور ژنرال مذكور، آياتي از قرآن را تلاوت كرد. ژنرال از او خواست آن آيات را تفسير كند. سرهنگ به دليل عدم آشنايي به معارف قرآن، از تفسير آن آيات عذرخواهي كرد.
در اين هنگام ژنرال ترك با عصبانيت آن قرآن را از دست سرهنگ گرفت و درحالي‌كه با نعره مستانه مي‌گفت: «كجاست كسي كه اين قرآن را نازل كرده؟ و در كتابش (آيه ۹ حجر) گفت ما آن را حفظ مي‌كنيم، اكنون بيايد از كتابش دفاع كند!» آن قرآن را پاره پاره كرد و صفحه‌ها و ورق‌هاي پاره پاره شده آن را به زير پاي رقاصان از زن و مرد كه مي‌رقصيدند انداخت.
سرهنگ مسلمان كه قرآن آورده بود، در اين هنگام مضطرب و وحشت‌زده شد و به سرعت از مجلس خارج گرديد و از محوطه پايگاه بيرون رفت، ناگاه ديد عذاب عظيم الهي از سوي آسمان به طرف زمين سرازير شده است.
او مي‌گويد: نور شديد قرمز رنگي را (كه از صاعقه‌هاي آتش‌بار بود) مشاهده كردم كه تمام فضاي منطقه را فرا گرفته بود، نور به دريا اصابت كرد، ناگاه ديدم كه در يك لحظه دريا همراه با انفجار شديد شكافته شد و شعله‌هاي عظيم آتش از سوي آن به طرف آسمان زبانه كشيد، لحظه‌اي بعد زلزله شديدي سراسر منطقه را فرا گرفت و همه حاضران در آن پايگاه اعم از سربازان گارد حفاظت، ژنرال‌ها، فرماندهان و گروه‌هاي رقص كه حدود سه هزار نفر بودند، در ميان شعله‌هاي عذاب، آن‌چنان نابود شدند كه گروه‌هاي تفحص تركيه نتوانستند اثري از بقاياي آنها پيدا كنند. اين سرهنگ به علت حفظ جان خود، نامش را فاش نكرده و اين گزارش را به طور محرمانه ابلاغ نموده است.
شيخ عبدالمنعم ابوزنط در گفتار خود آيه ۱۶ سوره اسرا از قرآن را خواند و پس از شرح كوتاه، سخن را پايان برد:
«وَإِذَا أَرَدْنَا أَن نُّهْلِكَ قَرْيَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِيهَا فَفَسَقُواْ فِيهَا فَحَقَّ عَلَيْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِيرًا؛ و هنگامي كه بخواهيم شهر و دياري را نابود كنيم، نخست اوامر خود را براي ثروت‌اندوزان مست شهوت آنجا بيان مي‌داريم. سپس هنگامي كه به مخالفت برخاستند و استحقاق مجازات يافتند، آنها را به شدت در هم مي‌كوبيم».(۲)
۱٫     منتهي الامال، ج ۲، ص ۳؛ جامع النورين، ص ۲۲۶٫ ۲٫ نزول شبيه اين مجازات، در قرآن آيه ۷۲ تا ۷۴ سوره حجر در مورد قوم شهوت‌پرست لوط، ذكر شده است.نشريه اردني شيخان در تاريخ ۶ دسامبر ۱۹۹۹ ميلادي، برابر با ۱۶ آذر ۱۳۷۸ شمسي اين خبر را كه توسط يكي از نمايندگان اسلام‌گراي مجلس اردن به نام عبدالمنعم ابوزنط، در يك سخنراني در مسجد مُصعب بن عمير (واقع در استان مأدبا، يكي از استان‌هاي اردن) فاش شد، منتشر كرد.
منبع پندهاي جاويدان
نويسنده محمد محمدي اشتهاردي
ناشر نبوي
محل چاپ تهران
سال چاپ تابستان ۱۳۸۶
نوبت چاپ سوم
صفحه ۳۵۲ ـ ۳۵۴

 

درباره ی سید رضا طباطبایی قم

به نام خدا اینجانب سید رضا طباطبایی قم متولد تهران 1349 در طول حدود 45 سال عمری که از خدا گرفته ام ، دنبال شناخت خدا هستم . با توجه به حساسیتی که در اعتقادات دارم ، تا مطلبی قطعی نباشه بهش معتقد نمیشم . از نظر هوش و ذکاوت ، بحمدالله بد نیستم . اکثر سالهای تحصیلی ، بعنوان شاگرد اول مدرسه بودم و علاقه وافری به صنعت دارم . حدود 20 سال از محضر اساتیدی مثل: آیه الله شیخ محمد تقی زاهدی ره که از اقطاب توحید بودند و ایه الله بهجت ره مستفیض بودم و از حضرات آیه الله جوادی آملی حفظه الله آیه الله حسن زاده آملی حفظه الله بهره ها برده ام . کتابهایی نوشته ام که یکی از آنها در دو جلد توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران چاپ شده "به سوالهای کودکان راجع به خدا پاسخ بدهیم" شرح دعای عرفه "تولدت مبارک" کتاب "آیا قران واقعا معجزه است؟" کتاب "شرح جامعه کبیره" کتاب "شرح دعای ندبه" تا خطبه 164 نهج البلاغه را شرح کرده ام و بفضل او ادامه دارد . که بصورت صوتی موجود است ، و انشالله مکتوب میشود . کتاب "نکات مهم " و چندین دستنوشته دیگر اکنون در همین سایت مشغول پاسخ به " نقد قرآن " دکتر سها هستم و عمده مطالب را از تراوش ذهن خود بیان و ایراد میکنم .

همچنین ببینید

مراحل شکل گیری جنین

ناقد گفته : ادعای قرآن مبنی بر پیدایش بافت استخوان بعنوان اولین بافت تخصصی در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *