خانه / متفرقه / عام و خاص قرآن

عام و خاص قرآن

عام و خاص قرآن

 

{ناقد قران می گوید:

بسیاری از عمومات قرآنی، عام نیستند و شامل همه مصادیق نمیشوند. یکی از مثالهای عام و خاص قرآن که غلط است آیه:

کَلاَّ إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى‌ (۶) أَنْ رَآهُ اسْتَغْنَى‌

حقّاً كه انسان سركشى مى‏كند ، همين كه خود را بى‏نياز پندارد .

﴿العلق‏، ۶و۷﴾

انسان همین که خود را غنی ببیند طغیان می کند.

قرآن در سوره علق گفته که این از خصوصیات همه انسانها است.

“ال” در ابتدای “الانسان” برای عمومیت است گرچه غنی یکی از عوامل سرکشی است، ولی نه این که همیشه غنی موجب سرکشی بشود.

از نظر تاریخی با پیشرفت علمی و مادی بشر از سرکشی او کاسته شده است.

در دوران  فقر مالی و علمی و فرهنگی انسانها در حال تجاوز و خونریزی بودند در حالی با پیشرفت بشر این موارد بشدت کاسته شده است.}

پاسخ:

شما (ای ناقد) از کجا می گویید؛ با پیشرفت علمی از نظر تاریخی از سرکشی بشر کاسته شده است؟ ما می خواهیم بدانیم معیار و میزان برای بررسی این ادعا چیست و مصادیقش کدام است؟ مثلا اگر دیروز نمرود داشتیم هامان داشتیم فرعونی و قارونی داشتیم، آیا امروز صدام، شارون ، هری ترومن و پهلوی و… نداریم؟

معیار و آمار سنجش چیست؟

ارائه این آمار یا بر اساس غرض ورزیست است و یا بر اساس شواهد. آیا ما هر گز شاهد فجایع ناکازاکی و هیروشیما و نسل کشی نیستیم؟! مگر نه اینست که تشعشعات اتمی نسل کشی می کند . تشعشعات اتمی در سلول جنسی مرد و زن اثر می گذارند و تا زمانیکه که نسل مصدومین حوادث اتمی قطع نشود، بایستی منتظر تولد ناقص الخلقه یا مرده از نسل ایشان بود!

ناقد قرآن می گوید که جنایات کمتر شده است! مثلا اگر دیروز تاتار و مغول و… بودند، الان از این  خونریزی ها نه در افغانستان، نه در بحرین داریم و نه دیگر داعش پروری وجود دارد و نه حمایتی از داعش! صهیونیستها جنایاتی کرده و میکنند که روی تاتار و مغول را سفید کرده اند!

اندی پیش، بخاطر یک بازی سیاسی در سوریه از بمب شیمیایی استفاده و فقط نود کودک را به خاک و خون کشیدند.

خدایا طغیان چیست مگر؟!

آنچه که امروز حقیقتا مایه تاسف و تاثر انسان می شود پدیده بسیار زشت و خانمان سوز “جنگ نرم” است. زیرا در جنگ نرم هویت انسان را هدف قرار داده اند.

در شکل استعمار قبل، جسم انسان هدف قرار میگرفت. مانند آنچه ازقدیم الایام همچنان جاریست!

اما …

سه شکل استعمار:

استعمار کهن: مغولها و تاتار ها و… یک مکانی را تصرف میکردند و عده ای را می کشتند و منافع را میبردند.(این نوع از ددمنشی همچنان با توجیه! کمابیش ادامه دارد)

استعمار نو: مستشاری (نوکری) را در مستعمره ای می گذاشتند تا منافع را به آنها بدهد. مانند محمد رضا شاه و نوکرانی که منافع ملتها را به چپاولگرانی مثل انگلیس و… می دادند. (این نوع از ددمنشی همچنان ادامه دارد)

استعمار فرانو: هویت انسانها را هدف می گیرند. یعنی عقیده و فکرشان را با شیادی و با ابزارهای گوناگون عوض می کنند. لذا در جنگ نرم، “آزادی اندیشه”  هدف قرار گرفته است! و این بالاترین جنایت است.

با چه ابزاری؟ با ابزار دروغ ، تحریف، خیانت و اجحاف صورت میپذیرد که ما یک نمونه از آن را الان پیش رو داریم (نقد قرآن) که فقط برای تخریب ذهن های مبتدی اکاذیبی را میگویند تا انسانها را در جهت تامین منافع مستعمرانه خود منحرف سازند.

مانند فیلم سنگ سار ثریا؛ در این فیلم با دروغ و نیرنگ یکی از احکام زیبای اسلام را به شدت زشت جلوه می دهند تا به هدف استعمارگری خود نائل شوند.

در جنگ نرم “ذهن” ملتی را ناجوانمردانه می زنند. مثلا  قرآن و پیامبر را هدف گرفته اند و با دروغ میگویند که قرآن پر از غلط است!

طغیان از این بالاتر نداریم. طغیان مگر به چه چیزی می گویند؟

ناقد میگوید با پیشرفت علم، طغیانگری کاهش یافته!

طغیانگری مصادیق زیادی دارد .چه در ساحت فردی چه مدیریتی و …

یکی از مصادیق طغیانگری امروزه در خود ایران اسلامی ما شیوع بد پوششی است. اگر طغیان نبود، روند بدحجابی به این جا کشیده نمی شد. لباسی در تن خانمی دیدم که پیش گویی پیغمبر اکرم را لمس کردم. فرمود که زنانی پیدا خواهند شد که کسوت(لباس) دارند لکن عریانند!.

یک وقت لباسی نازک و بدن نماست و یک وقت لباس آنقدر تنگ است که اندام نماست.

“لباس تنگ، لباس بغات است”

در واقعه کربلا هنگامیکه به امام حسین ع کهنه لباسی دادند که زیر زره بپوشد و اتفاقا آن لباس تنگ بود حضرت اباعبدالله علیه السلام فرمود: “هذا لباس البغات” یعنی لباس تنگ لباس بدکاره هااست!

که از تن بیرون آورد و کهنه لباس گشادی را  بر تن نمود.

اینها طغیانند. چرا؟ چون بالای سر خاطی ناظم نیست. فلذا حس بی نیازی و حس طغیان گری در او احیا شده است.

اما ناقد می گوید که الان این طور نیست! تجاوز زیادی وجود ندارد و حس طغیان خیلی کمتر شده است!!

اینکه طرف نماز نمی خواند طغیان است.

طرف با یک باغ خریدن، آنتن ماهواره تهیه و نماز را کنار گذاشته است و حال آن که با خدا شرط کرده بود اگر دارای خانه شوم نمازم را ترک نمی کنم!.

 

وقتی سخن از “شکستن بت منیت” مطرح می شود می گویند چه میگویی فارسی حرف بزن!

چرا نمیفهمند؟ به این دلیل که انسان را از عزیز خلیفه اللهی به حضیض حقارت سوق داده اند. لذا علوم انسانی در قهقرای جاهلیت به سر می برد چرا که علیرغم پیشرفت علوم، بدنبال تعریف مقبولی از “انسان” نبوده است!

آیا اینها طغیان نیست؟!

درباره ی سید رضا طباطبایی قم

به نام خدا اینجانب سید رضا طباطبایی قم متولد تهران 1349 در طول حدود 45 سال عمری که از خدا گرفته ام ، دنبال شناخت خدا هستم . با توجه به حساسیتی که در اعتقادات دارم ، تا مطلبی قطعی نباشه بهش معتقد نمیشم . از نظر هوش و ذکاوت ، بحمدالله بد نیستم . اکثر سالهای تحصیلی ، بعنوان شاگرد اول مدرسه بودم و علاقه وافری به صنعت دارم . حدود 20 سال از محضر اساتیدی مثل: آیه الله شیخ محمد تقی زاهدی ره که از اقطاب توحید بودند و ایه الله بهجت ره مستفیض بودم و از حضرات آیه الله جوادی آملی حفظه الله آیه الله حسن زاده آملی حفظه الله بهره ها برده ام . کتابهایی نوشته ام که یکی از آنها در دو جلد توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران چاپ شده "به سوالهای کودکان راجع به خدا پاسخ بدهیم" شرح دعای عرفه "تولدت مبارک" کتاب "آیا قران واقعا معجزه است؟" کتاب "شرح جامعه کبیره" کتاب "شرح دعای ندبه" تا خطبه 164 نهج البلاغه را شرح کرده ام و بفضل او ادامه دارد . که بصورت صوتی موجود است ، و انشالله مکتوب میشود . کتاب "نکات مهم " و چندین دستنوشته دیگر اکنون در همین سایت مشغول پاسخ به " نقد قرآن " دکتر سها هستم و عمده مطالب را از تراوش ذهن خود بیان و ایراد میکنم .

همچنین ببینید

آسمان ها بدون ستون…!

بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا   اللَّهُ الَّذِي رَفَعَ السَّمَاوَاتِ بِغَيْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا ثُمَّ اسْتَوَى عَلَى الْعَرْشِ ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *