خانه / پاسخ به شبهات / بالاترین نعمت…..؟؟!

بالاترین نعمت…..؟؟!

بالاترین نعمت…..؟؟!

 

آيا قرآن بالاترين نعمت است ؟ آيا مي توانيم بگوييم كه نعمت قرآن از پيامبر (ص) و اهل بيت (ع)  هم بالاترست؟

دلايل اينكه قرآن بالاترين نعمت است

  • پيامبر (ص) مي فرمايد : “فانظروا کیف تخلفونی فی الثقلین قیل: و ما الثقلان یا رسول الله؟ قال: الاکبر کتاب الله سبب طرفه بید الله و طرفه بأیدیکم فتمسکوا به لن تزلوا و لا تضلوا و الاصغر عترتی و انهما لن یتفرقا حتی یردا علیّ الحوض؛

( کنزالعمال، متقی هندی، ج ۱، ص ۴۱ )

قرآن ثقل اكبر و اهل بيت (ع) ثقل اصغر مي باشد . بنابرين قرآن بالاترين نعمت است .

  • خداوند در سوره الرحمن اشاره مي كند كه ” الرحمن علم القرآن خلق الانسان

بلافاصله بعد از الرحمن به تعليم قرآن  اشاره مي كند و این هم میتواند دلیلی بر بالاتر بودن قرآن از انسان کامل باشد.

  • دخالت نفس بشری در قرآن صفر است اما در اهل بيت (ع) صفر نيست . اهل بيت (ع) هم انسان بودند .

آنها اگر چه معصوم بودند اما ترك اولي داشتند . پيامبر (ص) یکبار “ان شاالله” را آهسته گفتند و این ترک اولی باعث شد خداوند مدتی نزول وحی را بر ایشان قطع  كرد . اساسا پيامبران و معصومین ترك اولي داشته اند اما قرآن منصوب به خود خدا است و هرگز  در آن کمترین قصوری پيدا نمي كنيم .

از آنجا که قرآن به علم خدا نازل شده ، بايستی مانند علم خدا ،سبحان باشد . سبحان به معناي بي نقص مي باشد . سبحان الله به این معناست که کوچکترین ايرادی به ذات و كار هاي خدا نمي توان گرفت ، چون ذاتش کامل است . ذات خداوند وجود محض است و در او عدم و نیستی راه ندارد به همين دليل است كه او “الصمد” است يعني جهت عدمي ندارد و فيض و لطف محض است . نمیشود کسی ادعا کند که در خداوند جهل راه دارد . جهل در حقیقت ، “نبود علم”  است پس جهل در مورد خدا معنا ندارد زيرا خداوند علم محض است . ظلمت در خداوند معنا ندارد، مرگ در مورد خداوند معنا نمي دهد زيرا خداوند حي و قيوم است . خداوند نمي تواند جاويد نباشد . اگر كسي مفهوم وجود را بشناسد با مفهوم خدا نزديك مي شود . براي این انسان ، ذکر “سبحان الله” معناي دقیقتري دارد . قرآن هم که تجلی ذات اقدس اوست، اینچنین است. یعنی کریم است ، مجید است ، جاوید است ، لطیف است و …

  • لقد تجلی الله فی کتابه لخلقه و لکنهم لایفقهون…

حضرت فرمودند که خداوند در قرآن برای خلقش تجلی نموده ولکن (بسیاری) دقت نمیکنند…

اهل بيت (ع) خودشان قرآن مي خوانند و به قرآن متوسل مي شوند و با قرآن ارتقاء پیدا مي كنند .

شنیدم که امام صادق (ع) مي فرمايد : من در ظلماني ترين و وحشتناك ترين شرايط عالم باشم اگر قرآنی همراه من باشد از هيچ چيزي خوفي ندارم .

البته این مطلب هم حق است که برای ما مردم عادی ، اهل بیت ع  بالاترند چراکه ایشان ترجمان قرآن ، اهل طهارت و واسطه دریافت مفاهیم آن برای ما هستند .

 “انی تارك فیكم الثقلین كتاب الله و علی بن أبی طالب واعلموا ان علیا لکم أفضل من كتاب الله لأنه مترجم لكم عن كتاب الله”

( مائه منقبه، المنقبه السادسه و الثمانون، ص ۱۶۱)

 

درباره ی سید رضا طباطبایی قم

به نام خدا اینجانب سید رضا طباطبایی قم متولد تهران 1349 در طول حدود 45 سال عمری که از خدا گرفته ام ، دنبال شناخت خدا هستم . با توجه به حساسیتی که در اعتقادات دارم ، تا مطلبی قطعی نباشه بهش معتقد نمیشم . از نظر هوش و ذکاوت ، بحمدالله بد نیستم . اکثر سالهای تحصیلی ، بعنوان شاگرد اول مدرسه بودم و علاقه وافری به صنعت دارم . حدود 20 سال از محضر اساتیدی مثل: آیه الله شیخ محمد تقی زاهدی ره که از اقطاب توحید بودند و ایه الله بهجت ره مستفیض بودم و از حضرات آیه الله جوادی آملی حفظه الله آیه الله حسن زاده آملی حفظه الله بهره ها برده ام . کتابهایی نوشته ام که یکی از آنها در دو جلد توسط انتشارات مسجد مقدس جمکران چاپ شده "به سوالهای کودکان راجع به خدا پاسخ بدهیم" شرح دعای عرفه "تولدت مبارک" کتاب "آیا قران واقعا معجزه است؟" کتاب "شرح جامعه کبیره" کتاب "شرح دعای ندبه" تا خطبه 164 نهج البلاغه را شرح کرده ام و بفضل او ادامه دارد . که بصورت صوتی موجود است ، و انشالله مکتوب میشود . کتاب "نکات مهم " و چندین دستنوشته دیگر اکنون در همین سایت مشغول پاسخ به " نقد قرآن " دکتر سها هستم و عمده مطالب را از تراوش ذهن خود بیان و ایراد میکنم .

همچنین ببینید

مراحل شکل گیری جنین

ناقد گفته : ادعای قرآن مبنی بر پیدایش بافت استخوان بعنوان اولین بافت تخصصی در ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *