خانه / پاسخ به شبهات / آیا اسلام دنیا را فاقد ارزش میداند!

آیا اسلام دنیا را فاقد ارزش میداند!

 

 

ناقد گفته:

در آيات زيادي دنيا و ثروت آن بي ارزش و بازيچه قلمداد شده است و در مقابل  دنياي بعد از مرگ تكريم شده است

 

پاسخ:

سوال ما از اين نقاد اين است كه آيا اگر مبلغ یکصد هزار تومان در مقابلت قرار دهند و بگويند تو مي تواني همه اين یکصدهزار تومان را تا فردا مصرف كني و اگر همه آنرا مصرف کنی فردا بتو پولی نمیدهیم اما اگر اين صد هزار تومان را به اندازه ي نيازت مصرف كردي و اسراف نكردي و … فردا هزاران ميليارد تومان بتو مي دهیم که با آن پول تا پایان عمر در ناز و نعمت باشی، تکلیف عاقلانه چیست؟

 امتحان انسان همين است. اين دنيا واقعا زودگذر است . انسان ابله اين صدهزار تومان را مي چسبد و هزاران ميليارد را رها مي كند . چرا ؟ چون بايد يك روز صبوری كند و انسان ابله صبوری را نمیپسندد.

با این مثال و مقایسه معلوم شد پرداختن به دنيا فقط بازي و سرگرمي است.

خدا ضامن همه چيز (روزي ) است و كافي است در همين دنيا نقش خودمان را خوب ایفا كنيم و خوب تصميم بگيريم . دنيايي كه فقط كافي است انسان كرامت هاي انساني اش را حفظ كند.

واقعا که یکصد سال در مقابل ابدیت بازیچه  ای بیش نیست.

طبيعي است يك انسان عاقل به چيز بي ارزش و بازيچه بها نمي دهد.

گريز  از دنيا

بله دنيا پرستي خوب نيست و اساسا در روایات ما محبت دنیا را عامل اصلی هر خطایی ذکر کرده اند. اما جا دارد متذکر شویم که عامل تعالی انسان، استفاده درست از همین دنیاست. فرمودند:

“الدنیا مزرعه الآخره”.  یعنی دنیا مزرعه آخرت است. در حقیقت در اینجا بایستی خوب زندگی کرد تا در آخرت بتوان خوب برداشت کرد!

 اين كه آدمی باطن خودش را رها كند و همه ي فكر و كارهايش را صرف زينت و ظواهرش كند، نابخردانه است.

 در دعاهايمان مي گوييم:  اللهم لا تجعل الدنيا تمام همنا و غمنا. یعنی خدایا دنيا را همه ي هم و غم ما قرار نده . ما در قرآن ياد گرفتيم ربنا آتنا في الدنيا حسنه و في الاخره الحسنه اين گونه نيست كه دنيا را كنار گذاشتيم . اين كه چرا آن ها در ظواهر موفق تر هستند چون ظالم هستند و يغما برنده و مستثمِر هستند . آن ها برای رسیدن به اهدافشان وسيله را توجيه مي كنند و براي پيشبرد اهداف از هر وسيله ايي استفاده مي كنند . اين امر به دليل اين است كه آن ها حرف حق را نمي فهمند و درمقابل دين موضع مي گيرند.

درباره ی سید رضا طباطبایی قم

سلام اینجانب سید رضا طباطبایی حدود سی سال در مسیر تحقیق راجع به چیستی و کیستی خودم بسر میبرم. بلطف خدا و به مدد عقل خدا دادی، اسلام را شناختم و به آن باور دارم و مجدانه دوست دارم که همه مردم دنیا ازین زلال حق بهرمند شوند. از محضر اساتید بزرگواری چون آیه الله زاهدی ره، آیه الله بهجت ره، آیه الله جوادی دام عزه، آیه الله حسن زاده دام عزه و بزرگان حق جو و اهل صفا استفاده نموده ام. کتبی نوشته ام و مشغولیتهایی مثل همین سایت در راستای فهم حقانیت دین عزیز اسلام بویژه مذهب شیعه اثنی عشری دارم. و ادعا دارم که کوچکترین غلط یا نقص در قرآن وجود ندارد(بحقیقت معجزه است) و این یافته سالها تحقیق آزادانه اینجانب است. از سویدای وجودبر محمد و آل طاهر او درود میفرستم و از خداوند فرج منجی بشریت، یعنی امام زمان علیه السلام و تا آن زمان، بقای نظام اسلامی و طول عمر رهبر عزیزم آیه الله العظمی سید علی خامنه ای را خواهانم. و سلام و درود بر جوینده راه حق

همچنین ببینید

مراحل شکل گیری جنین

ناقد گفته : ادعای قرآن مبنی بر پیدایش بافت استخوان بعنوان اولین بافت تخصصی در ...

2 دیدگاه

  1. سلام. اگر گفته میشود سگ و خوک نجس هستند برای چه آفریده شده اند؟ چرا نجس هستند؟

    • سلام و تشکر
      هر موجودی بهر هدفی ساخته شده و در غیر از مورد مصرف خودش گاهی مضر هم هست!
      برای حفظ و بقای نسل درندگان، بهترین کار بنظر میرسد تحریم برخی از گونه های گیاه خوار بلکه همه چیز خوار (مانند خوکها) باشد تا هم طبیعت از گزند مواد آلی تجزیه نشده درامان باشد و هم درندگان، غذای لازم برای تداوم نسل خود داشته باشند. و الا آدمی با تصاحب همه منابع گوشتی، عرصه را برای وجود درندگان تنگ خواهد کرد.
      میدانیم که وجود درندگان برای حفاظت از چرخه حیات و اکوسیستم بسیار ضروریست.
      یکی از مهمترین اهداف خلقت سگ، حفاظت و نگهبانی از گله ها ، قلعه ها و … است. لذا خداوند خوی وفاداری را در این حیوان بصورتی خاص قرار داده است .
      اگر افراد در غیر از موارد مشروع (از نظر شرع مقدس اسلام، خرید و فروش سگ گله جایز است) با این حیوان رابطه عاطفی برقرار کنند، خوف این میرود که انگیزه کافی برای ارتباط با همنوعان خود را از دست بدهند و این یک فاجعه است.
      در واقع ارتباط با سگ، آدمی را تخلیه عاطفی میکند بمانند برخی معتادان و رفیق بازان افراطی که دیگر انگیزه توجه عاطفی به خانواده را از دست میدهند!!
      جالب اینکه این حیوانات بلحاظ تکوینی هم دارای مضراتی قرار داده شده اند تا مردم از آنها اجتناب کنند!
      مثلا سگها دارای کرمی بنام تینیا ایکینوسکوس هستند که برای انسان بسیار خطرناک هست (سگداران از دارو برای نگهداری سگ استفاده میکنند).
      این دلایل و دلایلی که ما بواسطه علم اندکمان نمیدانیم، کافیست برای نجس اعلام کردن برخی از حیوانات تا آدمی حتی المقدور از این حیوانات اجتناب کند. همان حیواناتی که برای کمال خلقت بایستی بوجود میآمدند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *